Jó estét mindenkinek!
Csak most sikerült elolvasnom a mai napi leveleket, ezért menet közben nem
tudtam közbe szólni, de végül is Mónika és Rózsika leírt majdnem mindent
amit erről az egészről gondolok. De egy dologra viszont nem reagált senki,
mégpedig az építkezéssel járó szállításra. Úgy gondolom hogy téves azzal
korteskedni a szélerőművek ellen hogy mennyi túlméretezett járművel
szállítják oda a berendezést, hiszen egy atom, szén, vagy bármilyen erőmű
megépítése sokkal komolyabb szállítási kapacitást igényel. Bármilyen
nagyüzem létesítésénél több száz köbméter földet mozgatnak meg,
vasszerkezeteket kell oda szállítani, több ezer köbméter betont, stb.
A másik, ha egy seregély felhő berepül mondjuk az M7-re, ott tuti potyognak
a madarak.
-----Original Message-----
From: LEONIDAK-l: Csukovits György [mailto:csukovitsgyorgy@t-online.hu]
Sent: Wednesday, October 08, 2008 5:33 PM
To: metis70@t-online.hu
Subject: Re: Díszkivilágítás fényes nappal!
Igen, igazad van!! Csak akkor a verseny legyen verseny. Mint említettem,
mikor Paks ha jól emlékszem 4,50-et kapott kilowattoránként, a szelesek
hőbörögtek, hogy kevés nekik a 26 forint.
Ami pedig a 10 métert illeti... A malmokat közúton szállítják, és a csalóka
mérete ellenére minden egyes lapátot külön túlméretes kamion szállít. Plusz
egy az állórészt, egy a forgórészt, meg az oszlopot még legalább három.
Érdekesség, hogy a lapátkerék átlagos sebessége a végein 400 km/h
Két éve Bécs mellett szemtanuja voltam, hogy egy hatalmas seregélyfelhő
belerepült egy forgó szélkerékbe. Hogy talált-e el madarat, azt abból a
távolságból nem láttam, de azóta tudom hogy alakul ki egy spirálgalaxis.
Pillanatok alatt alatt olyan lett a madárfelhő, mint az M33. Gyönyörű,
spirálkarokkal.
És hogy nem veszélyes?
http://www.indavideo.hu/video/Szelkerek_tores
Csuko
----- Original Message -----
From: "LEONIDAK-l: Rózsa Ferenc (Rózsika)"
To:
Sent: Wednesday, October 08, 2008 5:13 PM
Subject: Re: Díszkivilágítás fényes nappal!
-Szerintem nem hangos. Pedig egyáltalán nem vagyok süket.
-Nem akadályozza a légi közlekedést. Ennyi erővel tízemeletes házak,
meg a hídpilonok is akadályozzák.
-Nem veszélyes a madarakra. A közúti közlekedés miatt négy
nagyságrenddel több madár pusztul el.
- Szabályozható a teljesítménye, kérlek nézz utána, mert lejáratod
magad. Legalább annyiraszabályozható, mint egy atomerőmű.
(Ezek voltak az objektív szempontjaid. Kérlek valótlan dolgokat ne
állíts.)
És most a szubjektív szempontjaidra:
Szerintem nemhogy szép, de gyönyörű, megkapó látvány.
Kevéés szebb dolog van, mint egy nap-, vagy szélpark.
A hollandok, a dánok nem hülyegyerekek. Jó volna nem ellenszenvet kelteni
alaptalanul a megújuló energiaforrások ellen. A hasonló nézőpontok miatt
tolják be már évek óta a Mátra erdőségeit az erőművekbe!
Rof
>
> 1, hangos
> 2, Akadályozza a légi közlekedést
> 3, Veszélyes a madarakra és veszélyes a költöző madarak útvonalára.
> 4, mellesleg nem szép látvány
> Csak időszakosan működik, nem lehet szabályozni a teljesítményét, és csak
> kevés helyre lehet telepíteni. Főleg oda, ahol állandó, egyenletes szél
> fúj.
>
> Tücsi